dimarts, 30 de març del 2010

ELS PRIMERS TAMBÉ EN MATÈRIA DE COMUNICACIÓ I ADMINISTRACIÓ ELECTRÒNICA


Palau-solità i Plegamans, líder en les tramitacions per Internet

Segons el Consorci Administració Oberta de Catalunya, el municipi registra índexs d’ús de l’e-TRAM per a gestions amb l’Ajuntament superiors als de ciutats com Tarragona o Mollet del Vallès

L’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans lidera el rànking que comptabilitza la xifra total de tràmits i gestions que s’han realitzat a través del sistema e-TRAM, la plataforma digital que el Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC) proporciona als consistoris per tal que la ciutadania pugui tramitar i fer gestions amb l’administració local a través d’Internet.

Així, Palau-solità i Plegamans és el número 1 d’un total de 494 consistoris que fan servir el sistema e-TRAM. En concret, les estadístiques que l’AOC ha presentat recentment revelen que entre octubre de 2008 i octubre de 2009, la ciutadania palauenca ha fet un total de 972 tràmits, consultes, queixes o suggeriments mitjançant l’e-TRAM. En la llista de l’AOC, i després de Palau-solità i Plegamans, hi ha Castellar del Vallès (2a posició, amb 960 usos) i Sant Cugat del Vallès (3a posició, amb 906 usos). Més endarrere, i a força distància, hi ha ajuntaments de poblacions i ciutats com Cardedeu (564 usos), Mollet del Vallès (514), Molins de Rei (459), Tarragona (404) o Amposta (148). Val a dir que en l’estadística d’entre octubre de 2007 i octubre de 2008, Palau-solità i Plegamans no figurava ni entre els 20 primers ajuntaments.

Tota mena de tràmits
L’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans permet fer tota mena de tràmits amb el sistema e-TRAM, a través de la pàgina web, d’una forma àgil, còmoda i sense necessitat de desplaçar-se a les dependències municipals. Mitjançant la instància genèrica es poden fer tots els tràmits amb el consistori, si bé ja hi ha un catàleg de tramitacions específiques, com fer l’alta al padró municipal o obtenir certificats de convivència i d’empadronament, entre altres.

Els serveis informàtics del consistori continuen treballant per augmentar el catàleg de tràmits específics que se segregaran de la instància genèrica per facilitar l’ús de l’e-TRAM, per part de la ciutadania, i la gestió i el seguiment dels tràmits per part de l’Ajuntament.

Identificació digital
Alguns dels serveis que s’ofereixen dins del mòdul de tramitació municipal requereixen que el ciutadà s’autentiqui a través de l’identificació digital. Amb la identificació digital es garanteix la integritat i la confidencialitat de les transaccions electròniques, la validesa jurídica dels tràmits per internet, es pot consultar l’estat de les sol•licituds i omplir formularis amb dades personals sense necessitat d’escriure-les, entre altres avantatges.

El mòdul de tramitació eTRAM és compatible amb els sistemes d’identificació digital més habituals, com el DNI electrònic, el certificat de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT) o el certificat digital IdCAT, entre altres. Aquest últim sistema, el certificat digital IdCAT, és molt senzill d’obtenir i permet fer gestions amb l’Ajuntament i amb altres administracions, com ara presentar la declaració de la renda davant l’Agència Tributària.

Es pot sol•licitar el certificat digital IdCAt al Servei d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans (de 9 a 14h), o bé a través del web www.idcat.cat. Val a dir que amb la segona opció cal presentar-se igualment en una Entitat de Registre, com l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, per validar les dades del certificat. Es pot obtenir més informació sobre els sistemes d’identificació digital al lloc web www.catcert.cat.