dilluns, 26 de setembre del 2011

ELS TOROS

No m'agraden els toros. Mai m'han agradat les corrides de braus. Per raons estètiques, culturals, per espanyoles i per sàdiques i pròpies de societats més properes al canivalisme que a les occidentals, modernes i democràtiques on, en general no només es respecten els drets humans sino també els dels animals.

No m'agraden, com tampoc m'agraden les lluites de galls, els llençaments de cabres des de dalt d'un campanar o fins i tot els Correbous!

Em poden explicar el que vulguin: que aquí sí que és tradició, com també a la Catalunya Nord o Sud Amèrica. aquesta brutal tortura és impròpia de persones mínimament dignes de ser-ho.

Potser no és un debat identitari, però qui l'ha fet identitari són els espanyols i els seus mitjans de comunicació. Només calia veure ahir la manifestació posterior a la darrera Corrida amb l'estol de banderes espanyoles. Però, si hi ha una cosa certa, és que ahir es va omplir la Monumental com mai ho havia experimentat en els darrers vint anys. que només hi ha quatre-cents abonats a les Corrides a Barcelona i que l'afició als toros en el nostre país, per molt que els piqui, és absolutament minoritària! I és que, de la proclamació de la defensa dels animals, s'ha passat a la confrontació política.

Algú em pot explicar per quina raó a les Illes Canàries ja es va prohibir l'any 1991 i encara és l'hora que algú hagi d'obrir la boca? clar, com que allà no era un tema identitari, no calia ni parlar-ne. Com que aquí ho associen amb el catalanisme/nacionalisme,doncs ens trobem davant d'un delicte Lesa magestad.

Només un error de plantejament en tot plegat, i això és una opinió estrictament personal: si prohibim els toros, que hi estic molt d'acord, també cal prohibir els Correbous per catalans i arrelats que siguin i estiguin!