dijous, 18 de desembre del 2014

ELS INVIDENTS JA NO PODEM ANAR A L'ESTADI

Aquest és el provocatiu títol d'una carta enviada als diaris El PuntAvui i Ara on jo mateix expressava l'impossibilitat de seguir adequadament els partits del Barça en directe i en el mateix estadi, com a conseqüència de la, mai prou entesa ni justificada, sincronització de les retransmisions radiofòniques amb el senyal de televisió, i més des que s'implantés la TDT. El PuntAvui va publicar la meva carta el passat dimarts dia 16, i, pel que sembla, el diari Ara es planteja fer un ampli reportatge sobre com visc, com a invident, un partit des que arribo al camp fins que en surto.
 
Que em decideixi a publicar la carta en aquest bloc, on pràcticament sempre us parlo de Política, és pel ressò que està tenint la meva carta, i sobretot per la resposta que el Mestre, Joaquim Maria Puyal va dedicarme, en forma d'Editorial a l'inici de la retransmissió de dimarts en el partit del Barça contra l'Osca. Us enganxo a continuació l'enllaç perquè l'escolteu, i posteriorment us reprodueixo també la carta en qüestió.
 
Com us podeu imaginar, no tinc paraules per expressar el meu més sincer agraïment al que en Puyal va manifestar:
 

http://www.ccma.cat/catradio/alacarta/esports-catalunya-radio/FC-Barcelona-SD-Huesca-lestona-inicial/audio/861954

 

ELS INVIDENTS JA NO PODEM ANAR A L'ESTADI

 

Bé, sí que hi podem anar, però, d'ençà que totes les retransmisions radiofòniques dels partits de futbol s'han volgut sincronitzar amb el senyal de televisió, els invidents ja no podem seguir el joc en temps real.

 

Mai m'ha agradat lamentar-me. Sempre he lluitat pera conseguir els meus objectius i mai he fet servir com excusa el fet de no veure-hi per tal d'obtenir determinades avantatges i/o beneficis. Però, he decidit LLENÇAR DEFINITIVAMENT LA TOVALLOLA!

 

Sóc soci del Barça des de 1987. Sempre havia acudit al camp ben proveït d'auriculars per escoltar les retransmisions d'en Puyal. Molts anys gaudint, patint i cridant els gols, els uis, els ais, protestant les faltes, els posibles penals i el que calgui, però en temps real. Com tothom. L'entrada de la TDT va fer que, qui volgués sincronitzar el senyal de la Ràdio amb el de la Tele, pogués adquirir uns aparells per aconseguir-ho. Però, va arribar un dia que les ràdios es van obsesionar, sota raons que mai he acabat d'entendre, en sincronitzar amb les televisions les seves retransmissions, objectiu mai aconseguit donat que, en funció de quin canal, quina plataforma o en quina zona geogràfica et trobis, la sincronització no es produeix. Això sí, si vas al camp, quan en Mesi marca un gol, i tothom el crida, jo encara estic traient la pilota de banda.

 

Faig una darrera crida a que algú es decideixi a fer posible que els seguidors que no hi veiem poguem seguir anant a l'estadi i seguir els partits en temps real. Si no, ahir va ser el darrer dia que vaig acudir al Nou Camp. Causaré baixa com a soci i seguiré els partits tranquil·lament des de casa.

 




This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com