diumenge, 30 d’octubre de 2016

PLE OCTUBRE 2016: SÍ, SÍ. SÍ AL REFERÈNDUM I SÍ A LES ORDENANCES FISCALS!

Ahir, quan disposava d'una estoneta per mirar d'escriure l'habitual crònica del ple de cada mes, em vaig distreure amb el lamentable, primari i gens edificant espectacle del segon debat d'investidura dels espanyols, al que em referiré, suposo, en algun post en els propers dies, un cop comprovat que, diguin el que diguin, tot el que passa allà és clara conseqüència del que estem fent aquí.
 
Però, avui el que toca és parlar del ple d'aquest mes d'octubre, abans no ens fiquem de ple a la Castanyada! I, com cada any, a l'octubre es porten a aprovació inicial les ordenances fiscals, que ens marcaran les principals fonts d'ingressos per a l'any vinent, i al novembre caldrà aprovar inicialment també, els pressupostos per al 2017. I en aquest sentit, no volent en cap cas, incrementar la pressió fiscal sobre els ciutadans de Palau-solità i Plegamans, s'ha optat, una vegada més, per la congelació en general de taxes i impostos. Alguna mínima modificació de caracter tècnic, en la major part dels casos, imposada per llei, un increment sobre la part del rebut de l'aigua destinat al manteniment i reposició dels comptadors, marcat per la Comisió de Preus de Catalunya, i una reducció de la taxa que abonen els paradistes del mercat setmanal dels dissabtes, d'un 10%, que es veurà compensat en un increment d'unes quinze noves parades. Per la resta, poques coses destacables. Foren aprovades amb la majoria absoluta dels vots dels grups que conformen el govern municipal, les abstencions de ICV, C's i el regidor Miquel Truyols, i els vots en contra del PP, la CUP, ERC i el regidor no adscrit, José Luís Heras, de qui, per cert, només sabem el sentit del seu vot, ja que no va obrir boca en cap moment del debat. I és que, pel que fa al debat en sí, vam escoltar els tant habituals i recurrents arguments de manca de temps per estudiar unes ordenances pràcticament idèntiques a les de l'any passat, que si vinga exempcions, bonificacions i descomptes de tota mena, sense pensar en les conseqüències que suposa per als serveis, prestacions i inversions en general. Potser, on ara es demanen bonificacions, d'aquí a un mes es reclamaran més inversions. I això, sense pensar en les gravíssimes limitacions a les que ens sotmet encara el govern espanyol, del que, en poc temps escaparem de forma irreversible. Potser sí que aleshores ens trobarem en condicions de tirar endavant tants i tans projectes que tots tenim al cap i dels que ara ens veiem impossibilitats. També va tornar a sortir el tema de la Comissió de Tarifació Social, en el seu dia proposada per ICV i aprovada per tots. Es va constituir, va celebrar una primera reunió de clarificació del que havia de tractar la comisió en sí, constatar que la mateixa és per estudiar unes determinades taxes com les de les escoles bressol, escola de música i alguna altra per aplicar criteris de progresivitat en els que no tots els grups expressaven el seu acord. La reunió celebrada el mes passat va servir per començar a concretar a la pràctica en supòsits reals, en base a acords presos en d'altres municipis, com Sant Cugat del Vallès o Cerdanyola i el Prat de Llobregat. Es va acordar que restariem a l'espera de propostes que algun grup com ICV es va comprometre a fer-nos arribar, i ara, com sempre, resulta que és culpa nostra que no s'hagi avançat. Doncs, quan tinguem totes les propostes de tots els grups, encarregarem el corresponent estudi tècnic i jurídic de les mateixes, farem una proposta en fer..., i tornarem a convocar la Comisió! Això d'anar culpant als altres és molt fàcil. Això de dir que cal aprovar-ho per consens, també. A veure si, a l'hora de la veritat, posicionaments ideològics antagònics aconsegueixen trobar un punt mig d'acord. Per nosaltres, no faltarà la voluntat d'assolir-los!
 
A continuació, es va portar a aprovació el tràmit relatiu al compliment de la llei sobre morositat en el pagament de factures per part de l'Ajuntament, com així es fa de forma trimestral. Tothom hi està d'acord, al tractar-se de quelcom merament tècnic. Però, aquesta vegada, el regidor de la CUP va entrar en un debat sobre factures, pagaments, nombre de factures i terminis, no amb el govern, sino amb l'interventor, qui suposo que ja s'encarregarà d'aclarir tots els seus dubtes en els propers dies.
 
Vam nomenar al Sr. Josep Cuyàs Riera, perquè entri a formar part del Consell municipal de Serveis socials, com una de les tres persones amb reconeguda vàlua en l'àmbit social, amb l'acord unànim de tots els grups.
 
Pel que fa a les mocions, n'hi havia una de C's que reclamava la gratuïtat dels llibres de text a tots els nens i nenes del nostre poble. Després d'haver negociat amb ells i demostrar-los que a Palau-solità i Plegamans, cap menor pateix aquesta mancança, ja que des de l'àrea de Serveis Socials s'atén a totes les peticions d'ajuda si compleixen amb els barems i requisits regulats per a situacions de pobresa o precarietat econòmica, i també que qui té la competència exclusiva en matèria de beques per a llibres de text és l'estat espanyol, que s'ha passat uns quants anys sense convocar les ajudes i enguany s'ha tornat a decidir a fer-ho, van acceptar les modificacions proposades a la moció i es va aprovar per ampla majoria.
 
ERC plantejava, com ho està fent a la resta d'ajuntaments de la comarca, l'anul·lació de la licitació de l'estudi informatiu sobre el mal anomenat Quart Cinturó. Vam votar-hi a favor, i així fou aprovat, no perquè estiguem en contra de la construcció d'aquesta via al Vallès, ben al contrari, sino perquè, a la vista de l'estudi de mobilitat que s'està realitzant des del Departament de Territori de la Generalitat, no ens cal cap estudi que ens facin els espanyols. Volem les competències, perquè ens corresponen d'acord amb el que estableix l'estatutet d'autonomia de Catalunya, per tant, també els recursos, i volem que hi participin tots els ajuntaments afectats com el nostre, els consells comarcals i les entitats i col·lectius del territori..., no només els que hi estan en contra, sino tots. I és així que caldrà redibuixar de nou tot el projecte, que ja toca, després que estigui damunt la taula des de l'any 1958!
 
Una altra moció d'ERC, a la que s'hi van adherir tots els grups, va ser la referent a reclamar una adequada senyalització per arribar al nostre poble des de diferents vies i poblacions. Aquesta reclamació és l'enéssima que es fa en uns quants anys, després de cartes i d'altres mocions aprovades amb anterioritat.
 
Finalment, amb tot l'entusiasme del mon, ens vam adherir, junt amb la CUP, a la moció d'ERC sobre el Referèndum! Casi que no m'ho creia. Però, es va aprovar per majoria absoluta! ERC, nosaltres (Demòcrates i PDECat), la CUP, Guanyem Palau, ICV i els regidors Miquel Truyols i José Luís Heras. Nou vots a favor i vuit en contra del PSC, C's i PP!
 
Ara, diguin el que diguin, el nostre Ajuntament està plenament compromès amb el referèndum que convoqui la Generalitat l'any vinent. Si el resultat és favorable a la Independència, l'Ajuntament haurà de treballar amb totes les seves forces per la construcció del nou Estat, i no valdran excuses!
 



Avast logo

This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com


dilluns, 24 d’octubre de 2016

PRIMER DE TOT, ELS NOSTRES COMERÇOS!

Un estudi determinarà el potencial i mancances de les activitats econòmiques i comercials a Palau-solità i Plegamans

Determinar el potencial i les mancances de les activitats econòmiques que es desenvolupen dins de la trama urbana de la població és l'objectiu d'un estudi que ha començat avui i que està desenvolupant l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans conjuntament amb la Cambra de Comerç de Sabadell. Per dur a terme aquesta tasca s'ha contractat a l'empresa Fica't que farà el treball de camp amb entrevistadors. Tots ells aniran identificats amb una carta on constarà que es tracta d'una iniciativa organitzada per l'administració municipal i la Cambra de Comerç.

L'informe està dividit en dues parts, la primera analitzarà els hàbits de compra dels habitants de Palau-solità i Plegamans. Els entrevistadors efectuaran 390 enquestes a domicili per tal de conèixer com i què compren i de quina manera consumeixen les famílies.

La segona part de l'estudi es dedicarà a analitzar l'atracció del mercat setmanal dels dissabtes de Palau-solità i Plegamans. En aquest cas, els entrevistadors efectuaran 350 enquestes en diferents punts del mercat i als carrers dels voltants per tal de conèixer el motiu i els hàbits de compra de les persones que utilitzen habitualment aquest espai comercial.

Com es va a fer la compra, si a peu o en cotxe; si aquesta es fa per catàleg o per internet; quin és el grau de satisfacció amb els aspectes comercials de la vila; o si algun dels membres de la família menja fora de casa, són algunes de les preguntes que podran respondre els veïns i veïnes de Palau-solità i Plegamans en aquesta enquesta.

La previsió de l'Ajuntament és disposar dels resultats de l'informe en un mes per poder analitzar l'estat de l'activitat comercial i econòmica de la vila. Segons el regidor de Comerç, Jaume Oliveras: "Amb les conclusions de l'estudi podrem conèixer de primera mà els hàbits de compra dels veïns i veïnes de Palau-solità i Plegamans i, en cas que fos necessari, podríem elaborar un pla d'actuació i millora".

En cas de dubte o voler consultar algun aspecte, els interessats poden posar-se en contacte amb el SAC (Servei d'atenció al Ciutadà) telèfon 93 864 80 56 de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans.




Avast logo

El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus.
www.avast.com


dijous, 20 d’octubre de 2016

UN ANY DEL PUNT VAC!

Nou entitats s'han adherit al Punt de Voluntariat d'Acció Ciutadana en el seu primer any de funcionament

 

El Punt VAC (Voluntariat d'Acció Ciutadana) és un servei creat per l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans com a lloc de trobada, orientació i assessorament, que té la finalitat de coordinar entitats i persones amb vocació d'ajudar, així com potenciar la participació ciutadana. Aquest mes d'octubre s'ha acomplert el primer aniversari de la seva obertura al Centre Cívic i ja s'han adherit nou entitats.

 

Aquest espai de participació va encetar l'any passat un registre d'entitats, una oficina d'assessoria i un servei per derivar a les persones voluntàries a les activitats que més s'adeqüin al seu perfil. De moment, s'hi han adherit 9 associacions i 14 persones han estat informades i adreçades a associacions per col·laborar com a voluntaris.

 

Durant aquest primer any, des del Punt VAC s'han organitzat reunions amb centres educatius per impulsar el Servei Comunitari per a alumnes de l'ESO, així com trobades amb entitats culturals per oferir-los suport i assessorament. També s'han fet crides de voluntariat per a activitats organitzades per diferents agrupacions i s'han difós activitats solidàries de participació de tota la província de Barcelona.

 

Com participar i col·laborar

Les entitats i totes les persones que vulguin col·laborar en qualsevol camp, segons la seva disponibilitat, els seus interessos i les seves habilitats, es poden adreçar al Punt VAC. Segons el Tinent d'Alcalde i regidor de Voluntariat, Jaume Oliveras: "Aquesta eina tant pot servir per a col·laboracions estables com puntuals, ja siguin vinculades a la solidaritat i l'acció social, com a la cultura, les festes populars, o l'esport, entre d'altres".

Oliveras, ha reconegut que a Palau "sempre hem col·laborat i hem estat disposats a donar la nostra ajuda". L'Ajuntament, segons el regidor, ha seguit aquesta línia des de diverses àrees, des de la solidaritat envers les persones que pateixen la crisi econòmica fins a temes vinculats a la cultura, la gent gran, o la cooperació.

El regidor de Voluntariat, ha expressat que, després d'un any, "el Punt VAC s'ha convertit en un nexe d'unió entre les demandes i necessitats d'entitats i persones que volen dedicar el seu temps ajudar els altres. Ara hem de consolidar el servei".

El Punt VAC ofereix informació sobre el tipus d'entitats i projectes que es desenvolupen a Palau-solità i Plegamans, fer de contacte i col·laborar puntualment o periòdicament amb alguna entitat de la vila. Així, també dóna informació i assessorament sobre cursos de formació en l'àmbit del voluntariat i l'associacionisme.

En el cas de les associacions, el Punt VAC ofereix orientació i suport individualitzat en gestió associativa per a l'elaboració i posada en marxa de projectes de voluntariat, compromisos de col·laboració, assegurances, mètode de treball amb el voluntariat, i formació i contacte amb persones interessades a col·laborar voluntàriament amb vosaltres. D'altra banda, aquest servei fa difusió d'activitats formatives que puguin ser d'interès i informació permanent sobre el món associatiu.

El Punt VAC està obert al despatx 7 del Centre Cívic (antic CAP), cada dimecres, de 15 a 19h. S'hi pot contactar a voluntariat@palauplegamans.cat i al número de telèfon 636.17.24.44.

 




Avast logo

El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus.
www.avast.com


dilluns, 17 d’octubre de 2016

ENTREVISTES

La setmana passada es van publicar o editar dues entrevistes que em van fer.
Per una banda, al Palau a Debat de Ràdio Palau, el dijous al vespre en
directe, però que resta penjada a la nova pàgina web de l'emissora; i per
una altra, divendres sortia la que em van fer des de Demòcrates de
Catalunya, que es va publicar en el butlletí digital setmanal.

A fi que les pogueu llegir i escoltar respectivament, us deixo l'enllaç
corresponent:


http://democratescat.info/index.php/2016/10/13/soc-democrata-com-tu-jaume-oliveras/




http://www.radiopalau.cat/pl5/radio-a-la-carta/id50/13-d-octubre-2016.htm


---
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus.
https://www.avast.com/antivirus

divendres, 14 d’octubre de 2016

CAL APROFITAR LA BORSA DE PISOS DE LLOGUER ASSEQUIBLE!

L'Oficina d'Habitatge explica als propietaris els avantatges de la Borsa de Lloguer Assequible

 

Seguretat, garanties, intermediació, gestions... Aquests són alguns dels avantatges i serveis que l'Oficina d'Habitatge presta als propietaris i propietàries que ofereixin pisos o cases a la Borsa de Lloguer Assequible. Per exemple, l'Oficina d'Habitatge cobreix fins a sis mesos d'impagaments dels inquilins, fa d'intermediària entre les dues parts, proporciona assegurances multirisc i assessorament jurídic, elabora el contracte i en fa el seguiment, permet cancel·lar-lo en dos mesos si la propietat vol recuperar l'immoble...

 

Tot plegat, de forma gratuïta. Com a contrapartida, es procura que el preu del lloguer sigui ajustat, al voltant d'un 20% inferior al preu de mercat, si bé "l'última paraula respecte a l'import la té sempre la propietat", concretava Yasmina Gràcia, responsable de la Borsa de Lloguer de l'Oficina de l'Habitatge, en la xerrada que va oferir ahir al vespre a Can Cortès per explicar els avantatges de la Borsa de Lloguer Assequible. Una condició que sí s'ha de complir, però i segons Gràcia, és que "es limita la fiança a l'import d'un mes del lloguer". Aquesta queda dipositada i custodiada a l'Incasòl.

 

"L'objectiu és incorporar cases i pisos buits al mercat de lloguer i facilitar així l'accés a l'habitatge a les persones i famílies que tenen dificultats per exercir aquest dret", explica Jaume Oliveras, Tinent d'Alcaldia i regidor de Serveis Socials de l'Ajuntament. Oliveras és una de les deu persones que van participar de la xerrada d'ahir. "Alhora, la Borsa de Lloguer pretén treure les pors que, de manera comprensible, poden tenir les persones propietàries davant riscos com els impagaments", continua el regidor, qui també cita el fet que "l'Oficina d'Habitatge aporta garanties com assessorament jurídic gratuït per resoldre altres problemes que puguin sorgí", afegeix el regidor.

 

Palau-solità i Plegamans té mancomunada la Borsa de Lloguer i la resta de serveis de l'Oficina d'Habitatge al Consell Comarcal del Vallès Occidental. És a dir, que tant les persones que busquen un habitatge al municipi com les que hi tenen propietats, han d'acudir a aquest organisme per sol·licitar els seus serveis. Això sí, ho poden  fer a través del Servei d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament (pl. de la Vila, 1) o dels Serveis Socials (c. Anselm Clavé, 11). "De forma puntual, podem acudir al municipi per atendre diverses persones amb visites concertades. En qualsevol cas, estem sempre disponibles al Consell Comarcal i a través del telèfon i del correu electrònic", concretava ahir Yasmina Gràcia.

 

Les dades de contacte de l'Oficina d'Habitatge són les següents:

 

Oficina d'Habitatge del Vallès Occidental
Consell Comarcal del Vallès Occidental
Ctra. Nacional 150, km 15, Terrassa.
Telèfon: 93.727.35.34.
Adreça electrònica: habitatge@ccvoc.cat

 




Avast logo

El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus.
www.avast.com


dimarts, 11 d’octubre de 2016

FER POLÍTICA ÉS, SOBRETOT, GARANTIR LES NECESSITATS BÀSIQUES A TOTHOM!

 
Des que va ser aprovada la llei sobre l'accés a l'habitatge i per combatre la pobresa energètica a les famílies o persones amb situació de vulnerabilitat al juliol de 2015, l'Ajuntament, i concretament l'àrea de Serveis Socials es va posar a treballar perquè la llei fos aplicada.
 
En primer lloc, cal dir que, en els pressupostos municipals ja hi ha, des de fa uns set anys, una partida destinada a les prestacions econòmiques per urgències socials. I és així que, qualsevol persona o família amb situació de vulnerabilitat i precarietat econòmica, pot acudir als Serveis Socials de Palau-solità i Plegamans sol·licitant ajuds per poder pagar les seves factures de suministraments, com aigua, llum i gas. El mateix passa respecte de lloguers, hipoteques o altres tipus d'allotjament, ajuds a l'atenció farmacèutica, alimentació de nadons i bolquers, material escolar i d'altres situacions de primera necessitat.
 
És per això, que els usuaris dels nostres Serveis Socials saben perfectament que, davant d'una situació de greu necessitat econòmica, poden anar a l'Ajuntament i recórrer als ajuds destinats a aquests efectes.
 
Però, independentment d'això, la llei va preveure els mecanismes necessaris perquè persones o famílies amb gran vulnerabilitat tinguessin assegurat el suministre d'aigua, gas i llum, ja que les companyies suministradores debien destinar un fons que servís per cubrir aquest tipus de necessitats. En definitiva, es tracta que les companyies en qüestió han de fer arribar un llistat de forma regular als Serveis Socials municipals informant de les persones que no han pogut abonar el rebut del seu suministre abans de procedir al tall. És l'Ajuntament qui comprova si hi ha o no situació de vulnerabilitat i per tant, qui diu si es pot o no procedir a efectuar el tall del suministre.
 
Aquest extrem l'ha complert des del primer dia la companyia Aigües de Sabadell, CASSA, de suministre d'aigua al nostre poble, de tal manera que no procedeix sota cap concepte a realitzar cap tall si des de Serveis Socials no s'autoritza. Com tampoc realitza talls en cap de setmana.
 
El protocol pactat pel que fa a l'aigua, ara fa un any, no l'han complert les dues grans companyies, tant de llum com de gas. I és des de fa molt poques setmanes que han començat a complir amb el que estableix la llei, per impugnada que estigui aquesta davant el Tribunal Constitucional espanyol.
 
Per tant, ens n'alegrem que, finalment, s'estigui complint, encara que sigui com a rentat de cara, amb l'imposició legal catalana de combatre la pobresa energèntica.
 
Recentment s'ha signat un conveni al que ja s'ha adherit el nostre Ajuntament, entre el Consell Comarcal del Vallès Occidental, les entitats municipalistes, la generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona a fi de crear conjuntament amb les companyies suministradores d'aigua, llum i gas, l'anhel·lat fons que garantirà a les companyies el cobrament de rebuts pendents, i als usuaris que no els sigui tallat el suministre i abonat el deute.
 
Amb tot, cal tenir en compte, que des de el nostre Ajuntament ja es ve atacant totes les situacions de vulnerabilitat i d'urgència social abonant els rebuts pendents per aquests conceptes als usuaris que pateixen aquests tipus de situacions. I en aquest sentit, s'hi ha destinat un import de prop de quaranta mil euros del pressupost municipal d'enguany.
 
Més val tard que mai, però finalment, sembla que tothom: administracions de tota mena (a excepció de la de l'Estat espanyol, és clar) entitats municipalistes, sindicats, societat civil i empreses de suministres, s'han decidit, d'una vegada per totes, a combatre les desigualtat socials començant per garantir els elements bàsics per a una vida digna!
 



Avast logo

El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus.
www.avast.com


dijous, 6 d’octubre de 2016

AJUDEM A LLOGATERS I PROPIETARIS

L'Ajuntament organitza una sessió informativa sobre com llogar un habitatge de forma segura
Llogar un pis de forma segura o obtenir una garantia de la Generalitat per cobrir possibles impagaments són alguns dels serveis als que pot accedir la ciutadania de Palau-solità i Plegamans des de l'Oficina d'Habitatge del Vallès Occidental. L'Auditori de Can Cortès acollirà dijous 13 d'octubre una sessió informativa per explicar com funciona aquesta eina.
L'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, mitjançant l'Oficina Comarcal d'Habitatge del Consell Comarcal del Vallès Occidental, ofereix als ciutadania informació sobre lloguer, venda o compra de pisos. Per donar els detalls del servei, s'oferirà dijous 13 d'octubre a les 18,30 hores una sessió informativa a l'Auditori de Can Cortès.
La jornada se centrarà en donar informació per a propietaris d'habitatges en lloguer: com llogar-los de forma segura, com accedir a la Borsa de Lloguer Assequible o com buscar el llogater més adequat segons els nostres interessos.
El regidor de Serveis Socials, Jaume Oliveras, detalla que "ja hem tingut diferents usuaris que s'han interessat pel servei de Borsa de Lloguer Assequible, i des de l'Ajuntament estem molt interessats en fomentar aquesta prestació".
Aquesta Oficina ofereix també informació i assessorament general en matèria d'habitatge, tramitació d'ajuts i assessorament tècnic per a la rehabilitació d'edificis i pisos. També gestiona sol·licituds de cèdules d'habitabilitat d'habitatge usat.
L'Oficina Comarcal d'Habitatge va néixer gràcies a un acord entre el Consell Comarcal del Vallès Occidental i la Generalitat de Catalunya.
El regidor d'Habitatge, Miquel Rovira, recorda que "els veïns i veïnes disposen d'aquest servei i que, per tant, l'equip de govern no veu necessària la creació d'una Oficina d'Habitatge específica a Palau-solità i Plegamans", tal i com es va proposar en una moció al darrer Ple Municipal. Rovira va afegir que "quan convé, els tècnics del Consell Comarcal es desplacen a l'edifici de Serveis Socials del poble per atendre personalment als usuaris sol·licitants.




Avast logo
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus.
www.avast.com