divendres, 2 de juny del 2017

JA DISPOSEM DE L'EINA MÉS NECESSÀRIA PER AJUDAR AL COMERÇ DEL POBLE, AMB TOT EL SEU GRAN POTENCIAL

La Cambra de Comerç de Sabadell presenta un estudi sobre la dinamització comercial a Palau-solità i Plegamans

 

La Cambra de Comerç de Sabadell ha lliurat un complet estudi per a la dinamització comercial de Palau-solità i Plegamans.  Jaume Bercial, director gerent de la Cambra, i Manel Amado, cap d'Assessoria de Comerç Interior de la Cambra, van acudir ahir al vespre a Can Cortès per presentar-ne les conclusions.

 

Carmen Cabeza, Alcaldessa accidental de Palau-solità i Plegamans, i Jaume Oliveras, tinent d'Alcaldia i regidor de Comerç, van participar de l'acte, junt amb una trentena de comerciants del municipi, que van participar al final de la presentació d'un debat sobre la temàtica.

 

Carmen Cabeza, en la cloenda de l'acte, va agrair a tothom la seva participació i va subratllar que "potenciar el comerç és un projecte de poble, lluny de qualsevol personalisme". Amb tot, Cabeza va matisar que "tot i que cal buscar sempre el màxim consens, les decisions que es prenen no sempre agraden a tothom".

 

Jaume Oliveras es va expressar en un sentit similar en la presentació de l'acte: "És una eina tècnica, no política, que ens ha de servir a tots per encarrilar el futur". "Hem d'intentar assolir el màxim consens, tenint com a base aquest full de ruta.

 

Jaume Bercial, al seu torn, va precisar que la Cambra lliura una "eina de coneixement de la qual només en disposen els grans operadors comercials i que pot ajudar a prendre decisions estratègiques en diversos nivells". Bercial es referia al nivell col·lectiu, de municipi, però també "en l'individual, ja que cada negoci pot extreure'n informació útil per prendre decisions".

 

Anàlisi global i propostes

Per obtenir informació detallada de l'estudi es poden consultar els següents documents:

 

 

Manel Amado, com a responsable tècnic de l'estudi va entrar en matèria detallant un bon nombre d'aspectes analitzats, conclusions i propostes per enfortir el comerç local. La fotografia actual del comerç local és positiva, tenint en compte la valoració expressada per la ciutadania. Es considera que el servei d'atenció és molt correcte, destacant l'amabilitat, la professionalitat, el coneixement del català i els horaris d'obertura.

 

Aquest complet estudi fa una anàlisi transversal que identifica les potencialitats i mancances del municipi a nivell comercial. Inclou aspectes com l'estudi de l'oferta i la demanda, reunions de treball amb empresaris i entitats, enquestes a la ciutadania, consideracions demogràfiques i urbanístiques i l'avaluació de factors com els esdeveniments que s'organitzen, el transport, o l'impacte del mercat setmanal.

 

A més de les enquestes que detallen els hàbits de compra de la ciutadania de Palau-solità i Plegamans i de les persones que acudeixen el Mercat Setmanal, entre altres aspectes, l'estudi inclou una anàlisi del municipi que avalua aspectes diversos, aturant-se especialment en l'urbanisme, la mobilitat i la realitat demogràfica. També consta d'una anàlisi DAFO (Debilitats, Amenaces, Fortaleses i Oportunitats) del comerç local. De tot plegat, se n'extreuen conclusions i propostes d'actuació.

 

De l'estudi van sorprendre dades com que el 37% de persones que visiten el Mercat Setmanal provenen d'altres municipis. "És un element generador de fluxos de visitants que s'hauria d'aprofitar millor perquè beneficiï més al teixit comercial local", expressava Amado. També va sobtar que és Barcelona qui capitalitza més fugues comercials; és a dir, on més compres fa la ciutadania de Palau-solità i Plegamans fora del seu municipi. Les estadístiques reflectien una forta davallada de Sabadell com a ciutat on la ciutadania d'aquí va a fer-hi compres.

 

A més de recomanar que s'aprofiti més el Mercat Setmanal, les conclusions estableixen una diferència entre els comerços locals de llarga trajectòria i els de nova constitució, amb un elevat índex de desaparició en el segon grup que acaba perjudicant al conjunt. També estableix recomanacions urbanístiques, ampliant l'aparcament de rotació (temps limitat) i afavorint la continuïtat urbanística, especialment al centre, d'edificis amb locals comercials. Alhora es recomana que els comerciants inverteixin més en la seva pròpia formació per captar nous públics i en formular una marca comercial unitària que reforci la imatge del municipi com a lloc idoni on comprar.

 


Virus-free. www.avast.com